Kundërspin: Rinegocimi sigurisht që sjell paqartësi dhe pasiguri në lidhje me BE-në

Vlerësimi politik se pranimi i kornizës është një gabim i madh, çon në një përpjekje për të rinegociuar kornizën me BE-në, si dhe një rishikim të Marrëveshjes me Bullgarinë, pra një përpjekje për të rinegociuar edhe këtë Marrëveshje. E gjithë kjo, nga ana tjetër, çon në paqartësi dhe pasiguri në aspektin e integrimit evropian të vendit. Dhe kushtet dypalëshe në formën e fqinjësisë së mirë do të mbeten në çdo kuadër negociator

 

Shkruan: Teofil Blazhevski

 

Lideri i VMRO-DPMNE-së, Hristijan Mickoski, në një emision debatues në TV, ka shprehur qëndrimin në lidhje me kornizën e negociatave me BE-në në të cilën mund të zbulohet një spin:

Spin: Deri më tani ka qenë një negocim sipas kritereve të Kopenhagës, dhe tani një marrëveshje dypalëshe dhe tani duhet të kthehemi për të negociuar në bazë të kritereve, jo siç bëtë ju. Keni bërë gabim të madh, thotë Mickoski.

[Burimi: VMRO– DPMNE– H. Mickoski; data: 03.04.2024]

 

Kundërspin: Kryetari i VMRO-DPMNE-së Hristijan Mickoski në debat me liderin e LSDM-së Dimitar Kovaçevski, duke folur për proceset integruese evropiane të Maqedonisë dhe marrëveshjet me Greqinë dhe Bullgarinë, si dhe për të ashtuquajturat “Propozimi francez”, konfirmoi synimin për rinegociim të këtyre çështjeve, ndërsa vlerësoi se Qeveria e LSDM-së ka bërë një gabim të madh, që është shtrembërim i së vërtetës, pra spin.

Spini konsiston në faktin se Qeveria e LSDM-së gjoja nuk ka mundur të negociojë për marrëdhëniet bilaterale në kuadër dhe se vënia e këtyre kushteve në kornizën e negociatave me BE-në është gabim i madh i partisë që është në pushtet për 7.5 vjet. Në teori, ndoshta po. Por…

Korniza e negociatave për pranimin në BE përfshin si parazgjedhje marrëdhëniet e fqinjësisë së mirë përmes respektimit të politikës së përbashkët të BE-së, e cila, nga ana tjetër, është e përfshirë në Traktatin e BE-së. Në rastin tonë, këto marrëdhënie janë të rëndësishme përmes nenit 2 të Marrëveshjes, i cili thotë se një vend që respekton të drejtat e pakicave mund të bëhet anëtar i BE-së.

Siç dihet përgjithësisht, në kuadër të progresit të Maqedonisë në BE, Bullgaria arriti ta shndërrojë çështjen e identitetit të maqedonasve, e cila është problem për shtatëdhjetë vjet, në çështje të respektimit të të drejtave të pakicave të bullgarëve. dhe prej andej të kërkohet regjistrimi i bullgarëve maqedonas në Kushtetutë, si kusht për fillimin e negociatave. Edhe Greqia ka interesat e veta, ndaj imponoi zbatimin e Marrëveshjes së Prespës edhe në një kusht të rëndësishëm nga aspekti i fqinjësisë së mirë.

Përveç kësaj, sipas Marrëveshjes së Stabilizim-Asociimit të vitit 2001/2004, Samiti i Selanikut i BE-së dhe të gjitha protokollet, deklaratat dhe politikat pasuese, duke përfshirë edhe atë të zbatuar si Strategjia për vendet e Ballkanit Perëndimor, nënkupton theksimin e komponentit të fqinjësisë së mirë dhe “pajtimit”, kushti që përmban zgjerimi i Bashkimit me vendet e Ballkanit Perëndimor.

Është e vërtetë se kushtet për kornizën e negociatave janë pajtuar nga secili vend veç e veç me Unionin dhe se qeveria e Dimitar Kovaçevskit, pas një jave dramatike në të cilën fillimisht i refuzoi, pastaj i pranoi në fund të qershorit dhe në fillim të korrikut 2022. Por është gjithashtu e vërtetë që sipas këtij kuadri negociatat do të nisin në thelb me grupime dhe kapituj pas ndryshimit të Kushtetutës.

Qëndrimi i Mickoskit dhe VMRO-DPMNE-së se është bërë gabim, është një e vërtetë e shtrembëruar nga aspekti se komponenti i fqinjësisë së mirë me siguri do të hyjë pas kritereve të Kopenhagës në çdo variant të kornizës negociuese. Këtë e thonë politikat aktuale të BE-së dhe përshtypja është se as Bullgaria e as Greqia, si përfitim për ta, nuk do të heqin dorë konkretisht nga ai kusht, e as shtetet e tjera anëtare të BE-së. Edhe pse mund të kundërshtohen argumentet për vendimet e BE-së për Ukrainën, Moldavinë, BH-në etj., duhet pasur parasysh se ky vendim politik nuk do t’i çojë ata në BE, sigurisht për një kohë të gjatë.

Pra, vlerësimi politik se pranimi i kornizës është një gabim i madh, çon në tentativë për rinegocim të kornizës me BE-në, si dhe rishikim të Marrëveshjes me Bullgarinë, pra një përpjekje për të rinegociuar edhe këtë Marrëveshje. E gjithë kjo, nga ana tjetër, çon në paqartësi dhe pasiguri në aspektin e integrimit evropian të vendit. Është një element që nuk përmendet drejtpërdrejt nga Mickoski në qëndrimet e tij për kornizën e negociatave dhe marrëveshjet e Prespës dhe me Bullgarinë, që është edhe një lloj spin – pra e ardhmja evropiane nuk është në pyetje, por sipas kushteve tona. Për të cilat nuk dihet nëse dhe kur mund të pranohen. Sepse po të mundeshin, ne do të ishim bërë anëtarë të NATO-s dhe BE-së nga viti 2009 deri në 2013, siç bëri Kroacia.

 

Të gjitha komentet dhe vërejtjet në lidhje me këtë dhe artikujt e tjerë të Vërtetmatës-it, kërkesat për korrigjime dhe sqarime, si dhe sugjerimet për verifikimin e deklaratave të politikanëve dhe premtimeve të partive politike, mund t’i dorëzoni përmes këtij formulari

Your email address will not be published.