Kundërspin: Paunovski u shkarkua për arsye politike, jo sepse ishte “joprofesional”

Стојко Пауновски. Фото: Влада на РСМ(веб)

Me vlerësimin se Paunovski u shkarkua për shkak të “sjelljes joprofesionale”, Qeveria shtrembëron të vërtetën, e cila krijon konfuzion shtesë në publik në lidhje me arsyet e vërteta të shkarkimit dhe përshtatshmërinë e atij vendimi i cili zyrtarisht, tani për tani, hodhi poshtë këtë episod të pazakontë të qeverisë aktuale të Zoran Zaevit.

 

Shkruan: Teofil Bllazhevski

 

Në njoftimin nga seanca e Qeverisë në të cilën u mor vendimi për shkarkimin e Stojko Paunovskit, drejtorit të ISHT-së, thuhet:

Në bazë të nenit 10, paragrafi 1 i Ligjit për Inspektoratin Shtetëror të Tregut (ISHT) sipas të cilit Qeveria emëron dhe shkarkon drejtorin e ISHT-së, në seancën e sotme Qeveria shkarkoi Stojko Paunovski nga pozita e drejtorit të ISHT-së, për shkak të sjelljes së tij joprofesionale.

Ky vendim konsensual u mor sipas Kodit të Etikës për anëtarët e Qeverisë dhe mbajtësit e funksioneve publike të emëruar nga Qeveria dhe sipas Ligjit për Inspektoratin Shtetëror të Tregut.

[BURIMI: Qeveria e RMV – Kumtesë nga seanca, data: 27.04.2021]

 

 

Kundërspin: I gjithë shpjegimi i vetë Qeverisë dhe të gjitha njoftimet dhe deklaratat e mëparshme tregojnë se Paunovski nuk ka treguar sjellje joprofesionale ose shkelje ligjore, të cilat do të ishin baza për kualifikimin “sjellje joprofesionale” (shih këtu dhe këtu për kuptimin e fjalëve).

Përkundrazi, raportet vjetore dhe gjysmëvjetore për punën e ISHT-së, si dhe situata në inspektorat para se Paunovski të fillonte ta menaxhonte atë, flasin qartë për sjelljen profesionale të drejtorit të shkarkuar.

Por, sipas njoftimit të Qeverisë, Paunovski ishte joprofesional sepse, sipas këtij organi shtetëror, ai nuk e respektoi Kodin, e që do të thuhej se ishte sjellë në mënyrë jo etike ose atë që do të thoshte kryeministri Zoran Zaev, i papranueshëm, d.m.th. ” sfiduar”.

 

Kodeksi nuk është mbi ligjin

Edhe më herët (më 23.04.2021), Qeveria, dmth. Zaev dhe zv.kryeministrat Ljupço Nikollovski dhe Artan Grubi deklaruan se Paunovski, ndër të tjera, shkeli Kodin e Etikës të anëtarëve të Qeverisë dhe mbajtësit e funksioneve publike të emëruar nga Qeveria, përkatësisht nenin 4 dhe nenin 6:

Sipas nenit 4, mbajtësit e funksioneve ekzekutive kryejnë kompetencat dhe detyrat e tyre publike në përputhje me Kushtetutën, ligjin dhe rregulloret e tjera të miratuara në bazë të ligjit.
Sipas nenit 6, mbajtësit e pozicioneve ekzekutive shprehin lirisht dhe hapur pikëpamjet e tyre mbi politikat e propozuara, por në solidaritet mbështesin politikat dhe vendimet e qeverisë pasi të merren, dhe në paraqitjet e tyre publike paraqesin politikat në përputhje me këtë Kod – thanë zv.kryeministrat.

Një ditë më vonë, Qeveria lëshoi ​​një deklaratë duke pretenduar se 24 nga 35 persona plotësonin kërkesat për bashkëpunëtorë të rinj dhe referentë dhe se “Neni 5 i Ligjit për marrjen e zyrtarëve administrativ të punësuar përmes Programit K-5 në Ministrinë e Sistemit Politik dhe Marrëdhënieve në mes Bashkësive, (i cili) u miratua në dhjetor 2020, (dhe i cili) përcakton që udhëheqësit në institucione janë të detyruar të fillojnë procedurën për harmonizimin e akteve për sistematizimin e vendeve të punës me dispozitat e këtij ligji brenda 30 ditësh nga dita e miratimit të Planit të marrjes”.

Por, ta përsërisim, njoftimi nga Qeveria për shkarkimin e Paunovskit nuk përmend menaxhim të keq, shkelje ligjore të këtij apo ligjeve të tjera, por përmend Kodin dhe Ligjin për ISHT sipas të cilit Qeveria emëron dhe shkarkon.

Por, edhe nëse është ashtu, për të shkelur Kodin në Nenet 4 dhe 6 që theksojnë Grubi dhe Nikollovski, duhet të kihet parasysh se Kodi nuk është mbi ligjin, gjë që e thotë edhe një pjesë e publikut universitar (shih deklarata e profesoreshë Ana Pavloska Daneva), dhe natyrisht raporti i GRECO-s për zbatimin e raundit të 5-të të vlerësimit të masave anti-korrupsion, sipas të cilit pozicioni i Nikollovskit është kontradiktor dhe është e papranueshme të kryhet funksioni i zbatuesit dhe interpretuesit të Kodit të Etikës.

Pavlovska Daneva flet qartë dhe saktësisht se Kodi i Etikës është nën ligjin, nga pikëpamja ligjore, dhe edhe nëse është shkelur ligji për vendosjen e administratorëve, duhet të provohet në një procedurë ligjore, dhe madje edhe nëse është provuar, ka përgjegjësi kundërvajtje. Por, jo vetëm kaq, Daneva pretendon se Paunovski nuk mund ta zbatojë këtë ligj për punësimin e administratorëve, sepse nuk ka asnjë bazë ligjore për ndryshimin e sistematizimit. Nga ana tjetër, duhet të shihet qëndrimi i GRECO-s, që Nikollovski të mos propozojë masa në lidhje me shkeljet e mundshme të Kodit të Etikës, ndërsa pikërisht kryeministri, jo për herë të parë, tha se presin propozim nga Nikollovski për të shkarkuar Paunovskin.

 

Zaevi e ka të qartë pse është shkarkuar Paunovski

E vërteta pse Paunovski u shkarkua është thënë disa herë nga vetë Zaevi, dhe si një shembull ne do të përmendim vetëm një pjesë të deklaratave të tij dje:

…Nuk është e lejueshme të grindeni me kryeministrin përmes mediave pa ardhur për të kërkuar ndihmë të drejtpërdrejtë. Ai është emëruar politikisht në ISHT, ai ishte kryetar i lidhjes komunale të LSDM-së disa ditë më parë. E thirra, por nuk e hapi telefonin. Ne kemi një marrëdhënie të krijuar dhe nuk kemi nevojë për grindje të tillë

Dhe e dyta:

Bëhet fjalë për parim. Nëse Qeveria nuk vepron dhe nuk merr asgjë, pse jo edhe 1,179 drejtorët e tjerë në vend të mos polemizojnë në media, të mos zbatojnë ligjet, të mos zbatojnë vendimet, tha Zaev.

Kur i kuptoni arsyet, natyrisht, shpjegimi i Paunovskit për “TV Telma” nuk duhet të shpiket, në të cilin ai thotë se “kishte konflikt me shefin e shtabit të Artan Grubit, dhe jo me kryeministrin“.

Prandaj, pretendimi se arsyeja e shkarkimit të Paunovskit është “sjellja joprofesionale” është spin. Ai u shkarkua vetëm për shkelje të perceptuar (nga kryeministri dhe Qeveria) të Kodit të Etikës për Zyrtarët Qeveritarë dhe Emëruar nga Qeveria, megjithëse vetë Kodi është kontradiktor në disa nene, pasi zyrtarët e emëruar duhet të veprojnë gjithashtu “me përgjegjësi”, “në mënyrë racionale” dhe “ekonomikisht” dhe “në mënyrë transparente” në kryerjen e funksionit të tyre dhe, mbi të gjitha, për të respektuar Kushtetutën, pastaj ligjet, dhe vetëm në fund dokumentet e tjera, siç thuhet në vetë Kodin e Etikës.

 

Të gjitha komentet dhe vërejtjet në lidhje me këtë dhe artikujt e tjerë të Vërtetmatës-it, kërkesat për korrigjime dhe sqarime, si dhe sugjerimet për verifikimin e deklaratave të politikanëve dhe premtimeve të partive politike, mund t’i dorëzoni përmes këtij formulari